A Gowalla teljesen újradefiniálta és pozícionálta magát a geolokációs alkalmazások piacán. A játékos megközelítést eldobva, sokkal inkább egy idegenforgalmi tanácsokat adó, felfedézésre invitáló és élményekhez hozzásegítő szolgáltatás kíván lenni.
Elindult a Social Guides nevű szolgáltatás, melyet a Gowalla saját berkekben szerkeszt és igéretek szerint "Lonely Planet"-szintű tanácsokkal és tippekkel fog bővülni kiegészülve a felhasználók által generált tartalommal, feltöltött képpekkel. Jelenleg a világon 60 nagyváros készült el a National Geographic és a Disney közreműködésével, Európában például München, Róma, Prága vagy Stockholm.
Itt lehet szemezgetni: http://gowalla.com/guides
A fő cél egy közösségi világatlasz létrehozása, így hamarosan sokasodni fog a lefedett városok száma, melyhez a Gowalla közösség tagjainak nagyfokú hozzájárulására is számítanak.
Az új stratégia alapján most úgy néz ki, hogy leginkább az utazókra, turistákra fókuszálni a Gowalla, mintsem a helyiekre, számomra csak mondjuk Európát tekintve gondot okozhat a külföldi mobilos adatforgalom, bár azért sok nagyvárosban találni ingyenes WiFi-hotspotokat, de azért mégsem fog olyan használatot generálni, mint egy olyan szolgáltatás, amit mindennaposan használunk helyi lakosként ---> természetesen más a helyzet az amerikai piacon.
iOS verzió http://itunes.com/app/Gowalla
Android verzió https://market.android.com/details?id=com.gowalla