Az utóbbi években már megszokhattuk, hogy egy-egy demonstráció, tüntetés szervezésének sarkalatos pontja a közösségi oldalak igénybevétele, 2011 tavaszának észak-afrikai forradalmai vagy az Occupy Wall Street mozgalom is azt mutatja, hogy ezek az eszközök nagy tömegekett képesek elérni és mozgosítani.
Az Egymillióan a sajtószabadságért Facebook-mozgalom is tegnap többezer embert vitt az utcára, ez igazából nem lenne újdonság az elmúlt 5 év tükrében, pláne nemzeti ünnepen, viszont ami újdonság volt az a geolokáció használata.
Az előző 1-2 évben a magyar Foursquare felhasználók száma megtöbbszöröződött, így szinte már nincs olyan tömegrendezvény, melyre ne hoznának létre Foursquare helyszínt. A tegnapi demostráció különlegessége ilyen szempontból az, hogy a létrehozott“Nem tetszik a rendszer” helyszínre 100 bejelentkezés érkezett 98 Foursquare fiókból, így a geolokációs politikai marketing részéről ez volt az egyik legelső olyan rendezvény, ami nem csak trending lett, hanem SWARM badge-el is jutalmazott.
A teljes képhez hozzátartozik még az is, hogy e helyszín mellett több mint 40-en voltak bejelentkezve a rendezvény ideje alatt az Erzsébet hídra, valamint 15-20-an a Március 15. térre, vagyis nagyjából 150+ ember tartotta fontosnak, hogy ne csak jelen legyen, hanem Foursquare-en is megossza azt, hogy a tüntető tömeg részét képezi.
Bár azt meg kell hagyni, hogy az előzetes felhívásokban nem szerepelt az, hogy a rendszervényen résztvevő személyek jelentkezzenek be az adott helyszínre, így a Foursquare használata, mint politikai marketingeszköz, nem lehet biztos, hogy tudatos tervezés eredménye, a tömeg önszerveződése vehető inkább észre.